Využití asertivity
Akce bude zahrnovat seminář a trénink posilující dovednosti účastníků. Frekventanti semináře posílí komunikační dovednosti v oblasti přístupu k zákazníkům (verbální a nonverbální komunikaci), umění správné komunikace, dále pak asertivitu a její techniky uplatnitelné v praxi, a také zvládání konfliktních situací (námitek), jednání s různými typy lidí v obtížných situacích apod. Připravovaný trénink má za cíl posílení dovedností účastníků uplatnitelných v jejich každodenní praxi, a tím i zvýšení efektivnosti a produktivity. Dále je cílem posílit loajalitu k podniku a profesionální vystupování na veřejnosti, což přímo ovlivní image podniku. V neposlední řadě může seminář pomoci ke zlepšení ve vnitropodnikové komunikaci.
Obsah tréninkového semináře
Úvod
- představení
- seznámení s obsahem
- cíl kurzu
- analýza potřeb dané skupiny
Komunikace
- Verbální komunikace
- Otázky
- Naslouchání
Cvičení v naslouchání
- Vnímání
Cvičení – Vybočení ze stereotypu
Cvičení – Vnímání
- Sociální percepce
- NLP - Neuro Lingvistické Programování
- Základní typy jednání
Asertivita
- Význam a uplatnění asertivity v praxi
- Asertivní techniky
- Desatero asertivity
Komunikační typologie
Cvičení – Komunikační typologie
- Neverbální komunikace – zásady, tělesné signály
Cvičení – "Rozpoznání neverbálních signálů"
Diskuze, závěr
Primární výstupy tréninku:
- Osvojení a prohloubení znalostí a dovedností komunikačních technik a přístupů.
- Rozpoznat potřeby, motivy a zájmy komunikačního partnera.
- Uvědomění si důležitosti správného naslouchání.
- Naučit se klást správně otázky a umět použít jejích strategii.
- Naučit se čelit situacím v komunikaci a efektivně se bránit.
- Osvojit si dané postupy, strategie, taktiky v komunikaci.
- Přijmout myšlenku "vlastních hodnot" a nebát se zvládnout manipulační, stresové, krizové a jinak obtížné jednání.
- Uvědomit si důležitost vlastní osobnosti.
- Seznámit se s teoriemi a praxí v daných nabízených oblastí.
- Naučit se identifikovat vlastní nedostatky a slabiny.
- Rozpoznat potřeby zákazníků/komunikačního partnera.
- Osvojit si dané postupy prostřednictvím interaktivních modelových situací v jednotlivých nabízených oblastech vzdělávání.